I väntan på att komma igång

En blåsig onsdag mellan nyår och trettonhelg kan vara grå, trist och mörk samtidigt som den kan vara helt…..underbar! Ok, ett inte alltför lyckat försök att travestera kring Askungens citat på julafton men, men vågar man inte misslyckas kommer man ingenstans.

Hur kan då en ovan beskriven januaridag vara just ”underbar”? Jo, i min värld är jag så ofantligt lyckligt lottad med att ha många magnifika medarbetare kring mig och trots att de har jullov arbetar de febrilt inför 1-1 kick offen för pedagogerna på Magnarps skola på måndag. Vilka idésprutor de är! Detta kommer till att bli riktigt bra, det är jag fullständigt övertygad om efter vår telefonkonferens i förmiddags, nästa gång måste det bli över Skype! Samtidigt arbetas det även med pusslandet med nyanställning och schema i den andra styrgruppen och där har jag haft en mycket givande korrespondens över Twitter under fm. Nu står förhoppningarna till att övriga lärarkollegiet på måndag kommer riktigt utvilade och taggade inför den viktigaste vårtermin sedan urminnes tider då så mycket ska hinnas med på så kort tid.

Med detta vill jag ha sagt att vi är riktigt på väg och att skolan aldrig sover, inte ens under loven!

Just nu går man nästan och räknar ner timmarna inför måndagen som kommer att bli kanon! Eleverna och lärarna kommer tillbaka samt den ovan nämnda 1-1 kick offen! Häftigt så det förslår!

Låt säsongen börja! Blås igång matchen domarn!

Fredrik Andersson

  1. Lämna en kommentar

Kommentera

