Kick off 1-1 Magnarp 120109

Äntligen är vi nu igång med 1-1 satsningen på Magnarps skola i Ängelholms kommun. Här på denna blogg kan man följa hur vi går till väga i processen från starten 120109 och framåt.

Schemat på kickoffen såg ut enligt följande;
Uppstart med visioner och mål
Presentation av Puenteduras SAMR modell
Källkritik och Creative Commons
Önskemål om workshops, projekt mm
Gruppdiskussioner i relation till SAMR modellen: Hur tänker jag kring höstens 1-1 satsning? Hur kan jag plocka in pedagogiska digitala läraresurser i min undervisning? Vad finns inom mitt ämne? Vad behövs? Samarbete? Entreprenöriellt lärande? Hur kan jag i min bedömning ta hjälp av olika digitala verktyg? Vilka verktyg finns? Bedömning för lärande?

Allt som lyftes har undertecknad lagt ut på Twitter under hösten så en frösättning var redan gjord. Ett Rss flöde kopplat till Fronter har gjort att alla kunnat ta del av alla tweets som skrivits.

Givande diskussioner kring frågeställningarna fördes i arbetslagen

Kickoffen avslutades med en digital redovisning av de olika gruppdiskussionerna.

Tillsaken hör också att IT resursen under eftermiddagen lade ut mycket av det vi talade om på Fronter-snacka om synkat!

En häftig totalupplevelse och äntligen är vi som sagt på gång!

Fredrik Andersson

  1. #1 av Kristina Björn på januari 9, 2012 - 5:13 e m

    Så roligt att starten blev lyckad. Ska bli oerhört intressant att följa er resa under våren. Ja kanske kan jag rent av få nöjet att bidra lite.

    Bra jobbat Fredrik och hela teamet!
    Kör så det ryker!
    //Kristina

Kommentera

